Cookie- & Privatlivspolitik

Hos Comfort Housing sætter vi din ret til privatliv og beskyttelse af persondata meget højt og har derfor fokus på det i vores forretning og den måde, vi arbejder på. Uanset om du er lejer eller udlejer skal du føle dig tryg, og vi skal leve op til den tillid, du viser i forhold til behandlingen af dine persondata.

Når vi håndterer og lagrer dine data, er det vigtigt for os, vi gør det på en lovlig og sikker måde, og at du ved, hvordan vi gør det.

I det følgende kan du læse mere om persondatapolitikken hos Comfort Housing. Her beskriver vi hvilke data, vi indsamler, hvad vi bruger dine data til, hvordan vi beskytter dem, og hvilke rettigheder du har. Vi gør alt, hvad der står i vores magt for at efterleve GDPR, EU’s nye forordning om databeskyttelse, som trådte i kraft den 25. maj 2018.

Data er i denne sammenhæng personoplysninger, vi har om dig, når du enten skal udleje eller leje en bolig.

Vi er de dataansvarlige – sådan kontakter du os
Comfort Housing er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, vi har om dig. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor og er altid velkommen til at kontakte os:

Comfort Housing ApS
Lyngsø Allé 3
2970 Hørsholm

CVR-nr.: 3995 2025
Telefon: 6116 5588
Mail: info@comforthousing.dk

Hvilke typer data indsamler vi?
I forbindelse med udførelse af arbejde for dig registrerer vi almindelige personoplysninger, herunder navn, adresse, telefon/mobilnummer og e-mail adresse. Er du udlejer, registrerer vi data omkring din ejendom.

De data, vi registrerer, er data, du selv afgiver, når du udlejer eller lejer via os, når du viser interesse for vores boliger, og når du kommunikerer med os.

Hvad bruger vi dine data til?
Vi bruger kun dine data, når det er nødvendigt, og når det sker af en af disse følgende grunde:

  • Vi skal udleje din bolig
  • Du skal leje en bolig via Comfort Housing
  • Du viser interesse for os og afgiver data, for at vi senere kan kontakte dig angående relevante boliger
  • Vi skal kommunikere
  • Når vi har pligt til det ifølge lovgivningen
  • Når du har givet os samtykke til det
  • Når vi har en legitim interesse i det


Hvor længe gemmer vi data?
Vi gemmer dine data, når vi anser det for at være af din egen interesse, og når det er for et eksisterende lejer-/udlejerforhold. Det kan være for, at vi kan bruge dataene ved den aktuelle udlejning, eller for det videre eller et eventuelt senere udlejningsforhold.

Visse data sletter vi med det samme, andre gemmer vi i en afgrænset periode, afhængig af hvad dataene skal bruges til, og hvilke forpligtelser vi har ifølge lovgivningen.

Når vores udlejnings-/lejesamarbejde ophører, gemmer vi data om dig på denne måde:

  • Almindelige data såsom navn og adresse slettes maksimalt 5 år efter et udlejnings- /lejeforholds ophør
  • Fakturaer og betalinger slettes efter 5 år


Hvem giver vi data videre til?
Vi videregiver i nogle tilfælde data om dig, når vi udlejer for dig eller skaffer dig en lejebolig samt overholder de forpligtelser, vi har ifølge lovgivningen.

Er du lejer, vil dine oplysninger (navn, adresse, osv.) blive videregivet til udlejer i forbindelse med lejekontrakten. Udlejer har pligt til at behandle oplysninger med yderste forsigtighed og opbevare lejekontrakten forsvarligt uden uvedkommendes adgang til den.

Vi kan muligvis også videregive data til en underleverandør, som for eksempel skal vedligeholde vores it-system eller hjælpe med at levere en af vores ydelser og derfor har adgang til data. At vi giver adgang for en leverandør er altså ikke ensbetydende med, at dine konkrete data er videregivet, men at der teoretisk er adgang til dine data.

De partnere og underleverandører, som vi giver adgang til vores data, har alle underskrevet en databehandleraftale og/eller en fortrolighedserklæring med os. De giver dig den samme sikkerhed, som hvis det var os, som behandlede dine data. Ingen af vores samarbejdspartnere eller underleverandører må bruge data om dig til andet end at levere den aktuelle ydelse for os.

Hvordan beskytter vi dine data?
Vi beskytter dine data bedst muligt og lægger stor vægt på sikkerheden omkring informationer, så vi forebygger og forhindrer, at data uretmæssigt spredes til tredjeparter eller går tabt. Vi giver kun adgang til dine data til dem, som har brug for det for at kunne udføre det arbejde, vi har aftalt med dig.

Dine rettigheder
Når du er udlejer eller lejer via os, har du ret til at vide, hvordan vi bruger dine data, og hvad vi bruger dem til. Det betyder, at du altid kan få at vide, hvorfor vi har dine data, hvor lang tid vi har dem, hvem der har dem, og hvad konsekvenserne af besiddelsen er.

Du har endvidere efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.

  • Ret til at se oplysninger (indsigtsret): Du har til enhver tid ret til at få indsigt i de oplysninger, vi har om dig. Blot send en anmodning til info@comforthousing.dk
  • Ret til berigtigelse (rettelse): Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet. Vi lægger stor vægt på, at vores data om dig er korrekte. Derfor har du ret til at supplere med manglende og relevante data. Mener du, at vores data om dig er ukorrekte, kan du også bede om at få dem rettet.
  • Ret til sletning: I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
  • Ret til begrænsning af behandling: Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på, at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
  • Ret til indsigelse: Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine data. I et sådant tilfælde skal du beskrive præcis, hvilken behandling af data du gør indsigelse mod. Hvis vi vurderer, at vi alligevel vil fortsætte med at behandle de berørte data, skal vi kunne påvise, at der er interesser, der vejer tungere end dine ønsker
  • Ret til at begrænse behandlingen af data: Du har ret til at bede om, at vi midlertidigt begrænser behandlingen af dine data. Vi kan begrænse behandlingen af din data i disse situationer:
    • Hvis du mener, at dine data er forkerte, kan du bede om, at vi begrænser behandlingen af dine data, mens undersøgelsen er i gang hos os
    • Hvis du har brug for dine data til at bestemme, håndhæve eller forsvare juridiske krav
    • Hvis vi begrænser behandlingen af dine data midlertidigt, informerer vi dem, vi har videregivet dataene til, om, at brugen er midlertidigt begrænset
  • Din ret til at klage: Hvis du mener, at vi behandler dine data i strid med reglerne, vil vi bede dig kontakte os hurtigst muligt via e-mail til info@comforthousing.dk. Er du utilfreds med vores behandling af dine personoplysninger, og ønsker du at klage til en offentlig myndighed, kan det ske til Datatilsynet via deres hjemmeside, www.datatilsynet.dk.

Retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra b.
Du kan også læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder på www.datatilsynet.dk.

Anvendelse af ”cookies” på vores hjemmeside
Når du besøger vores hjemmeside, www.comforthousing.dk, indsamler vi oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af vores annoncering. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies (se hvordan på minecookies.org/cookiehandtering) og undlade videre brug af hjemmesiden.

Cookies er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil eller anden enhed det formål at genkende enheden, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som for eksempel virus.

Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Også det kan du se vejledning til på minecookies.org/cookiehandtering.