Vores honorar 9% af første års husleje + moms for at udleje din bolig. Det svarer til godt en måneds husleje + moms. Alt er inkluderet, herunder vurdering, billeder, video, markedsføring, fremvisninger, lejervurderinger, lejekontrakt og indflytningssyn med indflytningsrapport og grundig billeddokumentation.
Betalingen er et engangsbeløb og betales først, når vi har fundet en lejer, som du har godkendt, og når lejekontrakten er underskrevet, og lejer har betalt depositum. Alt er inkluderet i honoraret. Der kommer ingen ekstra omkostninger.
Nej. Det er no cure no pay. Finder vi ikke en lejer, så koster det dig ikke noget.
Ja. Frem til vi har fundet en lejer, kan du til enhver tid straksopsige aftalen med Comfort Housing mod betaling af halvt honorar. Opsigelsen kan ske med 1 dags varsel.
Vi besøger dig i din bolig og giver et bud på, hvad du kan udleje din bolig for. Vi tager udgangspunkt i blandt andet indretningen og standen, beliggenheden og længden på lejeperioden samt hvad vi har udlejet tilsvarende boliger for i dit område. Dertil kan vi også rådgive om forbedringer eller mindre ændringer, som kan gavne din udlejning.
Det er meget forskelligt og afhænger blandt andet af prisen, standen og beliggenheden. Vi foretrækker at have minimum 3-5 uger at arbejde med din bolig i. Men ofte udlejer vi boliger på under en uge.
Ikke nødvendigvis. Mange lejere foretrækker at overtage ”som beset”, det vil sige ikke nødvendigvis med nymalede vægge, nyslebne gulve osv. Det betyder så, at de også kun skal tilbagelevere boligen i samme stand. Det vil sige ikke nødvendigvis nymalet og med nyslebne gulve.
Mange lejere foretrækker at overtage ”som beset”, det vil sige ikke nødvendigvis med nymalede vægge, nyslebne gulve osv. Lejer skal som udgangspunkt tilbagelevere boligen i samme stand som ved overdragelsen. Du skal som udlejer acceptere det, der i Lejeloven hedder ”almindelig slid og ælde”. Deciderede skader eller manglende vedligeholdelse er du derimod berettiget til at fratrække i depositum.
Første skridt i udlejningen er, at vi besøger dig og vurderer din bolig. Vi gennemgår boligen sammen med dig og giver et bud på, hvad vi mener, den kan udlejes for. Derefter vil vi tage billeder og video, markedsføre boligen og vise den frem til potentielle lejere.
Hvis du ejer boligen, er der ikke noget maksimum for, hvor lang tid, du kan udleje. Det vigtige er begrundelsen. Denne kan være, at du enten selv skal tilbage og bo i boligen, at du vil sælge, eller at boligen skal undergå væsentlig renovering.
2-årsreglen er kun relevant, hvis du selv lejer en bolig, som du vil fremleje. Så må lejeperioden højst være 2 år. Ejer du derimod din bolig, så er der ikke noget loft for, hvor land tid, du må udleje.
Vi vurderer din bolig og giver dig et bud på, hvad du kan få i leje. Vi tager udgangspunkt i blandt andet boligen – herunder indretning, stand mv. – beliggenheden og længden på lejeperioden samt hvad vi har udlejet tilsvarende boliger for i dit område.
Der kan findes flere årsager til at skulle udleje sin bolig. Måske skal du rejse til udlandet for at arbejde, eller måske har du flere ejendomme og boliger, og udlejer disse efter behov. Uanset baggrunden, er det vores opgave at gøre forløbet trygt og uden unødige bekymringer.
Lejekontrakten er vigtigt. Vi sørger for, at alt er med, så du som udlejer er sikret bedst muligt. Blandt de vigtigste ting er tidsbegrænsningen, at lejemålet er røgfrit (standard hos os), ansvar for indendørs og udendørs vedligeholdelse, begrænsninger ved indretning, tilmelding til forbrug, forbud mod videreudlejning og regler for husdyr.
Som udlejer må du opkræve op til 3 måneders husleje, hvilket vi anbefaler, at du gør, og det er derfor vores standard. Dertil kan du opkræve 1-3 måneders forudbetalt husleje.
Din lejeindtægt på boligen beskattes, og det er vigtigt, at du som udlejer har styr på det juridiske omkring skattebetaling af huslejen. Når du udlejer hos Comfort Housing, får du en times gratis rådgivning med vores skatterådgiver. Det anbefaler vi, at du tager imod.
Vi laver indflytningssyn med indflytningsrapport og grundig billeddokumentation. Det sikrer dig den dag, din lejer fraflytter.
Det er vigtigt, at du afleverer lejemålet i god og forsvarlig stand til din lejer. Vi anbefaler, at lejemålet ved overdragelsen er grundigt rengjort med nypudsede vinduer. Dertil kan du med fordel lave en lille manual til hårde hvidevarer, ventilationssystem mv., som du enten kan give til Comfort Housing eller lægge i boligen til lejer. Lejer vil gerne passe på din bolig og ønsker at gøre det så godt som muligt. De bliver glade for lidt hjælp.
Vi screener alle lejere og samarbejder med både danske og internationale virksomheder.
Lejen betales månedligt forud, medmindre andet er aftalt i kontrakten.
xx
xx
Kontakt Comfort Housing eller udlejer direkte afhængigt af, hvad der er aftalt i kontrakten.
Det afhænger af lejemålet – se kontrakten eller spørg os.
Ændringer skal altid godkendes af udlejer på forhånd.
Opsigelse sker skriftligt i henhold til opsigelsesfristen i kontrakten.
Vi udlejer til rigtig mange expats. Det vil sige udlændinge, som kommer til Danmark for at arbejde i en kortere eller længere periode. Vi arbejder sammen med virksomheder og ambassader i Danmark, ligesom vi arbejder sammen med samtlige relocation agenter. På den måde hører vi om de fleste udlændinge, der kommer hertil, fra specialist og mellemlederniveau og opefter. Vi matcher vores boliger op imod dem og finder en god lejer til din bolig. Vi rådgiver de udenlandske lejere grundigt om, hvordan de passer godt på din bolig. Særligt med udgangspunkt i forholdene i Danmark om indeklima, kalk osv.
Ja, vi hjælper ofte expats, der venter på CPR-registrering.
Du kan skrive via kontaktformularen, ringe til os på tlf. +45 61 16 55 88 eller sende en mail på info@comforthousing.dk
Mandag – torsdag kl. 08:00 – 16.00
Fredag kl. 08:00 – 15:30
Vores kontor finder du i Hørsholm på: Lyngsø Allé 3, 2970 Hørsholm.